Güldner G40S

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo,

Na een olielek aan het carter door een slechte bout :cry: staat de motor nu startklaar, alleen de demareur had er geen zin in. Volgens mij zit hij gewoon vast want meer dan tikken doet hij niet. Ik gaan hem daarom open doen, wat WD40 erin en eens laten draaien op de werkbank en dan weer in de motor. Dit euvel heb ik ook voorgehad met de Deutz na lang stilstaan. De Güldner heeft nu bijna een jaar stil gestaan en het word eens tijd dat hij buiten staat zodat ik eens al het zaagmeel kan opkuisen voordat de kippen er eieren komen leggen :lol:

groeten,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Güldner G40S

Bericht door Tim »

Wesley,

veel succes me de startpoging, film da maar schoon :D
Het wordt idd nodig da hij draait, dage uwe vierzon kunt verzetten, anders gaat ge niemer aan de hanomag kunnen ;)
al een nieuwe duwbaar gemaakt?


Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo Tim,

De vierzon staat al op zijn plaats ik kan er nu mooi naast met de Hanomag. Ze staan nu broederlijk naast mekaar :D

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Güldner G40S

Bericht door simar »

Hallo :

Een Fransman en een Duits..... broederlijk naast elkaar..... ooit is het anders geweest!!!!!

Etienne.
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo Simar,

Ze moeten maar overeen komen, die Fransman houd zich voorlopig koest tussen de twee Duitsers :lol: . Vandaag nog eens de starter uit de Güldner gehaald en die had er niet veel zin in, op de werkbank is hij wakker geworden maar de motor krijgt hij net niet rond terwijl ik hem met de sleutel kan ronddraaien, dus morgen een nieuwe massa en + kabel van de batterij naar de starter en hopelijk komt er leven in :mrgreen:

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Güldner G40S

Bericht door Tim »

Best dat mijn oostblokker er dan nog niet tussenstaat :D

Hopelijk gaan er morgen geen problemen meer zijn en ga je eindelijk eens kunnen starten :D
Raar dat er toch altijd van die kleinigheden tussenkomen die de boel verstoren.
Nu ja, derde keer goeie keer zeker? :D

Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo Tim,

Hoe ging de wet van Murphy weer: als er iets mis kan gaan gebeurd het ook, nu onder het motto "schit happens" doen we gewoon voort :lol:. Beter dat het nu gebeurd dan op een rondrit want het is een zwaar ding om in gang te trekken maar met uw Zetor zou dat wel moeten lukken.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo iedereen,

De nieuwe kabel en klemmen zitten er in en 3,2,1.... tik weer niks :( , dus de demareur er weer uit. 10keer proberen op de werkbank: hij werkt, 11de keer het tandwiel komt vooruit en verder niks. Ik ga dus nieuwe kooltjes steken en daarmee zou het moeten gaan.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Güldner G40S

Bericht door Tim »

Haha Wesley toch, nu gaat het weeral niet :D
Ik vraag mij af wat het de volgende keer gaat zijn, geen mazout meer? :D
Waar ga je die nieuwe koolborsteltjes halen?

Wat dat in gang trekken betreft, mijne zetor zal eerst op vier poten moeten draaien,
anders zal hij al moeite hebben met zn eigen :D

groeten, Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo Tim,

Hij heeft 40l mazout, en is al ontlucht (gebeurd met een handpompje bij de mazoutpomp). In gang trekken ga ik niet doen, kwestie van alles onder controle te hebben, ik heb het vroeger geprobeerd met de Deutz en die bleef gewoon ter plaatse trappelen. Ik ga eens kijken bij accuservice in Oostnieuwkerke, zij hebben nog dergelijke dingen in voorraad

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Plaats reactie