Voor de mensen die zich afvroegen hoe men aan de types komt bij Deutz:
F3L712
F: Fahrzeug bij stationaire motor is dit A
3: aantal cinlinders
L: Luftgekült bij vloeistofkoeling is dit M
7: motor serie
12: slag in centimeter
Staat er een D aan het einde van de combinatie dan is dit Directe inspuiting, staat er een B aan het begin van de combinatie dan heeft de motor een Turbo.
F2L612/5 = Tractor
F2L612 = motor
Bij de F1L514/50 = bouwjaar 1950
Bij de F1L514/51 = bouwjaar 1951
Bij de het uitvoeringsnummer op het typeplaatje vind men soms volgende letters terug en hebben de volgende betekenis:
I: Normalrad (enkel bij F2L514/53 en F2L514/3 gebruikt)
II: Hochrad (enkel bij F2L514/53 en F2L514/3 gebruikt)
1: Met hydrauliek (enkel bij D15 gebruikt)
A: Allrad
B: Dual Split versnellingsbak
C: Comfortkabine
D: Duo-aftakas (540/750 en 1000tr/min)
E: Export-versie
F: Freitrieb, Kupplungspedal mit 2 Stufen für Fahr und Zapfwellenkupplung
G: Getriebebremse
H: Hochrad
L: Leichtschaltung, gesynchroniseerde versnellingsbak
M: Deutz powermatic (powershift)
N: Normalrad
O: Ohne Diff- Sperre
P: Plantagenschlepper (smalspoor)
Q: Quadrosplit
R: Reversiergetriebe (DX 230)
S: Snell (25-30km/h uitvoering)
T: Teleskopasche
U: Universal rad bij 05-serie bij 06-serie onafhankelijke aftakas
V: Vierfach-Zapfwelle
W: Wassergesch. Bremse
Deze manier van werken heeft Deutz gebruikt tot 1995, deze letters slaan niet op het type aanduiding die op de motorkap staat, zo staat op de capeau D25 maar op het plaatje F2L612/6, D25 D25.1 of D25.2
Hopelijk hebben julie er iets aan en eventuele opmerkingen zijn altijd welkom,
mvg,
Wesley
Type nr bij Deutz
Moderator: Carl
Type nr bij Deutz
Duits, Degelijk, Deutz
Re: Type nr bij Deutz
Bedankt voor deze uitleg,
da kan altijd wel eens van pas komen hé.
Nu moeten de mensen alleen nog de weg vinden naar hier om dit te zien
da kan altijd wel eens van pas komen hé.
Nu moeten de mensen alleen nog de weg vinden naar hier om dit te zien

M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: Type nr bij Deutz
Tis graag gedaan, als ik nog zulke dingen te weten kom ga ik het zeker proberen te plaatsen,
mvg,
Wesley
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Re: Type nr bij Deutz
Dank je wel, Deutz, voor de degelijke uitleg.
Zo'n zaken mogen wel eens wat meer op het forum komen, want ze kunnen voor iedereen nuttig zijn.
Zo'n zaken mogen wel eens wat meer op het forum komen, want ze kunnen voor iedereen nuttig zijn.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Type nr bij Deutz
is er zo niets bij guldner ook met de s maar op de capeau?
MVG JEROEN
MVG JEROEN
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Re: Type nr bij Deutz
Dag Jeroen,
Bij Güldner bestaat er ook zo iets:
G: G-serie
S: snelgang
W: Weinbau (smalspoor)
A: Allrad
De cijfers geven het aantal pk aan en soms waren er combinaties zoals een G40 AS: 40 pk met voortractie en snelgang.
Als optie kon men ook een kruipgroep, cardan vooraan en cardan achteraan met 2 snelheden krijgen.
groeten,
Wesley
Bij Güldner bestaat er ook zo iets:
G: G-serie
S: snelgang
W: Weinbau (smalspoor)
A: Allrad
De cijfers geven het aantal pk aan en soms waren er combinaties zoals een G40 AS: 40 pk met voortractie en snelgang.
Als optie kon men ook een kruipgroep, cardan vooraan en cardan achteraan met 2 snelheden krijgen.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.