f2l514/6-H
Moderator: Carl
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: f2l514/6-H
ja ok bedankt voor de tip
maar ik heb hem nognooit geprobeert omdat sinds ik hem gekocht heb er sinds dien nog geen drup olie heeft ingezeten
maar ik zal het wel zien he binnen een week of 3 als ik alles op de proef neem
groeten jeroen
maar ik heb hem nognooit geprobeert omdat sinds ik hem gekocht heb er sinds dien nog geen drup olie heeft ingezeten
maar ik zal het wel zien he binnen een week of 3 als ik alles op de proef neem
groeten jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Re: f2l514/6-H
Ja inderdaad Wesley,
Als ik het zo eens bekijk, das bijna volledig dezelfde als die van mij.
Pas toch maar op met rotte dichtingen (zoals ik voorhad)
Hij heft dan wel nog, maar als je iets zwaar eraan hangt gaat die
altijd maar blijven zakken
Tim
Als ik het zo eens bekijk, das bijna volledig dezelfde als die van mij.
Pas toch maar op met rotte dichtingen (zoals ik voorhad)
Hij heft dan wel nog, maar als je iets zwaar eraan hangt gaat die
altijd maar blijven zakken
Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: f2l514/6-H
na een tijd van koude lijden en vele arbeid in het hok waar de tractor is in geplaats, ben ik nu gepromoveerd en heb een nieuw kot gekregen om in te prutsen en mijn slijpschijfkes te verslijten
ik ben nog altijd carroserie delen aan het schuren en opknappen, alhoewel het niet meer zo plezant is dan in het begin maar dan denk ik aan hoe hij eruit zal zien op het einde van de rit
sinds zaterdag heb ik wel weer kosten gedaan: ik heb een nieuwe vooras gekocht in nederlad bij Piet Korporaal
bij de oude was het deel helemaal kapot dat de stuurstang met de vooras zelf verbindt en een klein stuk van de vooras ook
en het was onbegonnen werk om juist die 2 delen te zoeken dus opzoek naar een vooras en wat een geluk, het kleine deeltje zat erop en nog een aangename verrassing: er zit niets van speling op ,ze is net als nieuw
foto's zijn diegene ik heb doorgekregen heb van de verkoper dus niet zo scherp maar zal er zo snel mogelijk zelf maken en die plaatsen
mvg jeroen
ik ben nog altijd carroserie delen aan het schuren en opknappen, alhoewel het niet meer zo plezant is dan in het begin maar dan denk ik aan hoe hij eruit zal zien op het einde van de rit
sinds zaterdag heb ik wel weer kosten gedaan: ik heb een nieuwe vooras gekocht in nederlad bij Piet Korporaal
bij de oude was het deel helemaal kapot dat de stuurstang met de vooras zelf verbindt en een klein stuk van de vooras ook
en het was onbegonnen werk om juist die 2 delen te zoeken dus opzoek naar een vooras en wat een geluk, het kleine deeltje zat erop en nog een aangename verrassing: er zit niets van speling op ,ze is net als nieuw
foto's zijn diegene ik heb doorgekregen heb van de verkoper dus niet zo scherp maar zal er zo snel mogelijk zelf maken en die plaatsen
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: f2l514/6-H
hallo
ja eindelijk goed nieuws!!!
nadat ik dan verkeerde spatborden had gekocht en de mijne had binnengegeven om na te maken, maar diene mens had na 1 jaar nog niets gedaan ,die beb ik dan ook terug gaan halen , en nu na 6 weken zijn de bovendekken eindelijk klaar bij delegro
en volgende week gaan we ze dan zelf maken
aja ik zit ook nog met een probleempje:ik zit met een zeer klein scheurtje in mijn mazoutbak, wat moet ik daar aan doen
mijn vader had gezegt om het misschien dicht te "lassen" met tin sedure
wie weet een oplossing
mvg jeroen
ja eindelijk goed nieuws!!!
nadat ik dan verkeerde spatborden had gekocht en de mijne had binnengegeven om na te maken, maar diene mens had na 1 jaar nog niets gedaan ,die beb ik dan ook terug gaan halen , en nu na 6 weken zijn de bovendekken eindelijk klaar bij delegro
en volgende week gaan we ze dan zelf maken
aja ik zit ook nog met een probleempje:ik zit met een zeer klein scheurtje in mijn mazoutbak, wat moet ik daar aan doen
mijn vader had gezegt om het misschien dicht te "lassen" met tin sedure
wie weet een oplossing
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Re: f2l514/6-H
Hallo, weet van een collega dat er een vloeistof bestaat om in de mazouttank te doen ,hij heeft het al gebruikt bij een traktor van Hem daar de tank van binnen erg geroest was en zo is hij terug glad en dicht . Weet natuurlijk niet of het help bij een scheurtje , zal het zondag vragen op de Show in Bocholt . groeten.
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: f2l514/6-H
Hallo,
Een tankje dicht lassen is niet zo'n groot probleem. Wij hebben er al verschillende gelast. Het tankje van m'n Hatz is ook gelast. Ik dacht met silver en een kleine brander. Deze lekt nu niet meer.
mvg,
Laurens
Een tankje dicht lassen is niet zo'n groot probleem. Wij hebben er al verschillende gelast. Het tankje van m'n Hatz is ook gelast. Ik dacht met silver en een kleine brander. Deze lekt nu niet meer.
mvg,
Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
Re: f2l514/6-H
Dag Jeroen,
Doorgaans lassen wij ze ook dicht, ik denk dat dit de beste oplossing is.
groeten,
Wesley
Doorgaans lassen wij ze ook dicht, ik denk dat dit de beste oplossing is.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: f2l514/6-H
Ik heb vandaag nog een mazoutleiding laten lassen met zilver, die is nu mooi dicht. Ik heb het eens nagevraagd waarmee dat het tankje van m'n Hatz is gelast. Deze is met koper gelast en niet met zilver zoals ik eerst zei.
Allis-Chalmers FD3 '63
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: f2l514/6-H
hallo
ja mijn pa heeft het daarstraks geprobeerd te lassen met kopen, maar dit lukte niet echt goed
op het moment zelf leek het gedicht te zijn maar als je er een beetje aanging zag je dat alle weer los kwam
en nu maar geprobeerd met tin en het is op het eerste zicht glukt, maar ik ga wachten tot morgen zodat het zeker goe is verhard en dan is schuren en kijken of het wel helpt
ja en sinds vandaag zijn we er ook direkt ingevlogen voor de spatborden te maken
we hebben de bovendekken laten maken, en nu gaan we de oude ook nog gebruiken
we hebben er voor gekozen om het geraamte nog te gebruiken, want daar is niks aan(alleen een bar af , maar dat maken we wel)
want die buizen opnieuw maken en plooien is niet zo gemakkenlijk ,want je moet ze dan opwarmen en ook zand gebruiken en een goeie plooipomp, want anders heb je de kans dat je ze niet plooit mee een soort van dicht knijpt, en dat geeft geen steun
ja mijn pa heeft het daarstraks geprobeerd te lassen met kopen, maar dit lukte niet echt goed
op het moment zelf leek het gedicht te zijn maar als je er een beetje aanging zag je dat alle weer los kwam
en nu maar geprobeerd met tin en het is op het eerste zicht glukt, maar ik ga wachten tot morgen zodat het zeker goe is verhard en dan is schuren en kijken of het wel helpt
ja en sinds vandaag zijn we er ook direkt ingevlogen voor de spatborden te maken
we hebben de bovendekken laten maken, en nu gaan we de oude ook nog gebruiken
we hebben er voor gekozen om het geraamte nog te gebruiken, want daar is niks aan(alleen een bar af , maar dat maken we wel)
want die buizen opnieuw maken en plooien is niet zo gemakkenlijk ,want je moet ze dan opwarmen en ook zand gebruiken en een goeie plooipomp, want anders heb je de kans dat je ze niet plooit mee een soort van dicht knijpt, en dat geeft geen steun
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Re: f2l514/6-H
Dag Jeroen,
Normaal zou het moeten lukken met koper om de tank dicht te lassen. Wat betreft het plooien van buizen doen we het soms met een pres en een hulpstuk die dezelfde afronding heeft als die buis op die manier klappen ze niet dicht en warmen doen we nooit, ik heb wel al ondervonden dat de kwaliteit van de buizen er heel veel aan doet.
groeten,
Wesley
Normaal zou het moeten lukken met koper om de tank dicht te lassen. Wat betreft het plooien van buizen doen we het soms met een pres en een hulpstuk die dezelfde afronding heeft als die buis op die manier klappen ze niet dicht en warmen doen we nooit, ik heb wel al ondervonden dat de kwaliteit van de buizen er heel veel aan doet.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.