In de maand augustus brak de kopppeling oppeens.
Na een maand hadden we eindelijk tijd om hem eens op te doen.
Gisteren hebben we begonnen met de trekker in 2 te rijden om aan de koppelling te kunnen.
Na het openrijden hebben we de schijf eruit gehaalt.
Gelukkig waren alleen de revetten v/d schijf kapot,een nieuwe schijf dus.
Maar er waren nog problemen er liep altijd veel olie uit het polietje onder de turbo koppelling dat polietje
is bedoelt om een maaibalk aan te drijven.
Om die dichtingen te vervangen moest de dieselbak en het dachsbord gedemonteerd worden.
Dan hebben we ook de pto ambruage samen met nog een stuk schassie gedemonteerd en op een tafel gelegt
om die dichtingen te vervangen.
Eerst hebben we de pto as eruit gehaalt ,zo konden we al een dichting en 2 O-ringen vernieuwen.
Dan moesten we de vork v/d ambruage van de cardan nog uit het blok krijgen om nog een dichting te vernieuwen.
Toen waren we ten einde raad we wisten niet hoe we vork daar konden uitkrijgen.
Na enkele telefoontjes bleek dat die uit 3 delen bestond met rechtse en lingse draad we moesten die stukken gaan warmen om
ze los te krijgen ze waren namelijk bevestigd met loctaied om niet los te komen.
Na enkele min. te warmen gingen de stukken gemakkelijk van elkaar.
Morgen gaan we hem terug samen steken.