Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.
Het gaat om de beste der volvo's, een 240GL sedan uit '87
2300cc met carburator. Ik ben van plan hem op lpg te zetten,
de motor draait nu nog niet lekker op benzine, maar ik ben eraan bezig, het komt goed.
Zo blijf je bezig hé
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Ga je die gas-installatie daar zelf opbouwen? die moet dan toch ook gekeurd worden? Zijn wel héél degelijke auto's die Volvo's, op onze getrokken kraan staat al jaren de versnellingsbak (ik dacht geblokkeerd in de achteruit) van zo'n Volvo om de oliepomp aan te drijven via de aftakas en die houdt het al jaren uit.
Wij hebben ook nog een Fiat uno staan met wat roest (Fiat hé), daar moet ik ook nog eens aan beginnen als ik daarmee wil gaan rijden tegen dat ik m'n autorijbewijs heb. En onze Fendt 306 krijgt waarschijnijk ook een revisie/restauratie in de winter/voorjaar. Werk genoeg dus!
Nee die lpg laat ik installeren door zon erkend bedrijf, dan moet ik mij niet veel aantrekken.
denk dat het anders nogal moeilijk wordt, met die onderdelen die gekeurd moeten zijn enzo...
Het zijn inderdaad ferme auto's ze, hij is van '87, en bijna nergens een roestplekje te vinden!
En hij zit nog maar op 200.000km, zn leven begint pas. die auto's draaien met gemak 450.000km
Aan restauratieplannen bij jullie precies ook geen gebrek
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Ik zou dat ene blad met de ontbrekende of te vervangen onderdelen van die SFV 302 opsturen naar Sinterklaas.
Hij woont ergens in Spanje, maar ik ben zijn adres vergeten.
Als U braaf bent geweest, komt dat zeker in orde.
Hier komt Sint Maarten, hier in Poelkapelle doet de heilig man zijn intrede met een Allis Chalmers, kwestie dat zijn paard niet afziet. Ik vraag me wel af hoe hij er mee op het dak komt
Deze week heb ik nog eens wat kunnen verder werken aan de MF. omdat ik nog steeds wacht op een dichting voor het oliepompje van de versnellingsbak, heb ik de vooras al terug aan de motor gezet en de versnellingsbak tegen de achteras. Als ik nu nog een dichting heb kan die terug dicht.
De remmen moeten nog vernieuwd worden in de achteras en nieuwe dichtingen erin. Ik ga er ook een lift en aftakas opbouwen. Deze waren niet meer aanwezig doordat je ze toch niet kon gebruiken met het contragewicht wat eraan hing. Normaal gezien zijn al deze MF's af fabriek voorzien van een lift, ook al kon je ze niet gebruiken. Het probleem is wel dat de lift en aftakas alleenmaar werken als je het rijpedaal intrapt. Maar omdat ik de lift niet zo heel veel hoef te gebruiken is dat niet zo'n groot probleem. En ik moet nog andere achterwielen vinden.
ja bedankt die velgen zouden inderdaad wel passen, het zijn zelfs echte graaf-laad velgen, die zijn sterker dan de gewone. Maar ik denk dat die z'n velgen niet appart gaat verkopen, dan zal ik de rest er ook bij moeten nemen Ik heb ook al gevraagd bij de MF-dealer waar ik m'n onderdelen haal, maar die zei dat die dat niet deed. Vroeg of laat zal ik er wel ergens vinden. Ik begin dat zo'n beetje beu te worden om de hele tijd dat ding zo scheef zien te hangen met die 2 verschillende wielen, moet je je eens voorstellen dat die zo heeft moeten werken bij een boer!!!