Massey Ferguson 205

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Allis-Chalmerske »

Deutz: ik weet ook nog een 65 opknapper staan waar ik de wielen wel van kan gebruiken, maar dat is veel te riskant want dan koop ik toch weer de hele tractor en als die dan hier staat wil ik die toch ook weer opmaken en dan heb ik opnieuw hetzelfde probleem als nu, dan zit ik ook weer zonder wielen. Dus uit alle veiligheid zal ik dan toch nog maar even doorzoeken om apparte velgen te vinden :D .
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Allis-Chalmerske »

zoek de verschillen :mrgreen:
Bijlagen
DSCI0386.JPG
DSCI0385.JPG
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Tim »

foto 1: er ligt een blok onder de tractor, en er staat een ferme HEF op!!, en je bent de oude zetel beu en gaat vanaf nu op de hef zitten? :D
foto 2: er ligt een krik onder de tractor ipv de houtblok :D

handig dat je nu een hef hebt!
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Deutz »

Er zit geen cardan op de onderste tractor, het zou nog een goede vraag zijn voor de quiz volgend jaar ;)

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Allis-Chalmerske »

@Tim: die lelijke stoel komt er niet meer terug op, dan zit ik nog liever op de hef :lol: nee, daar komt terug een mooie (misschien wel een geveerde) stoel op.

@Deutz: normaal gezien zit daar standaard wel een aftakas en hef op maar die zijn ergens onderwegen gebleven, ik heb er terug een hef en aftakas opgebouwd, anders kan ik er niet veel mee doen.
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Allis-Chalmerske »

allereerst aan iedereen een zalige kerst en een goed 2011 gewenst!!! :P

Zolang dat er sneeuw ligt kan ik niet veel doen aan de MF (nu heb ik eens de tijd en de onderdelen :( ). In het werkhuis staat weer wat anders, dus is de MF buiten gemoeten. Nu staat hij dus in gewoon onder een schuurtje buiten. Het gevolg is dat er nu een hoop sneeuw opligt. We kunnen de sneeuw maar niet weghouden, hier in het dorp is zelfs de kerk al ingestort door de sneeuw.

Was mijn MF nu maar gereed, dat zou ideaal geweest zijn om de sneeuw weg te doen :D .



mvg Laurens
Bijlagen
Afb0354.jpg
Afb0353.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Tim »

Trekteurs genoeg toch om sneeuw te ruimen? :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Allis-Chalmerske »

ja, dat wel maar met je eigen tracteur gaat dat toch veel beter hé :D

overal liggen er nu hier hopen sneeuw, en het houd maar niet op.
Bijlagen
Afb0352.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Allis-Chalmerske »

Nu de vakantie zo goed als om is :( is het er toch nog van gekomen om aan de MF een beetje verder te kunnen werken. Gewoonlijk heb je dan tijd om eraan te werken maar geen onderdelen, en als je dan toch onderdelen hebt, heb je weer geen tijd. Het is er dan toch van gekomen, vandaag hebben we de MF volledig terug opgebouwd en alles voorzien van de nodige vloeistoffen. Morgen is het D-day en gaan we zien of dat de versnellingsbak deugd of niet.

(foto's zijn van slechte kwaliteit maar er volgen betere als ie draait)
Bijlagen
Afb0361.jpg
Afb0360.jpg
Afb0359.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Tim »

Veel succes morgen en hopelijk moet je hem niet opnieuw opensmijten hé :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Plaats reactie