Zetor Super 50

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Tim »

Hallo Etienne,

Ik zit niet meer op school, ik werk nu bij john deere dealer bart verwilst in Kanegem.
De motor ben ik terug gaan halen twee weken geleden, en dan elke avond aan verder gewerkt.
En gisteren draaide hij dus :D


Groeten, Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Zetor Super 50

Bericht door SFVke »

Dag Tim,

Draait heel mooi, klopt het dat John Deere eigenaar is van de Zetor fabrieken?

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Carl »

Proficiat ! Zo te zien is je werk in orde gedaan.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Zetor Super 50

Bericht door Allis-Chalmerske »

Dat ziet er al stukken beter uit ;) Nu ga je zeker de hele buurt onveilig maken met de Zetor :D

Mooi geluidje dat er in zit zo met die open pijp!!!
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Tim »

Het was nogal een avontuur ze om hem in gang te krijgen..
Zondagochtend om 8 begonnen, de motor er weer aan hangen, dan de vooras er weer aan.
Dan hebben we hem naar huis gesleept met de tractor van een maat van mij.
In de namiddag hebben we dan proberen starten tot we oliedruk hadden. En die kregen we dus niet... :shock:
Er zitten twee oliefilters op ne super 50, en ik had twee nieuwe besteld en gemonteerd. Maar blijkbaar is zijn eerste
filter een met metalen zeefjes ipv een papieren filter. We hebben die filter dan uitgehaald en toen hadden we wel oliedruk.
Mijn batterij was veel te zwak voor zo een motor dus hebben we hem voorzichtig proberen in gang trekken.
Eerst kregen we de hele tijd grijze rookwolken, maar geen kik nog. Dan hebben we de mazoutpomp vroeger gezet, hij gaf dan weer veel rook en af en toe een knal. Dan hebben we hem nog vervroegd en weer proberen trekken, en VROEM en de zetor
was in gang :D

Nu ben ik nog wat bezig met de pomp goed af te stellen, zodat hij op het juiste moment inspuit, en niet veel te laat.
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Tim »

Kheb de cabine er ook eens vangehaald, zodat hij binnenkon, ik moest namelijk aan de hef werken.
Die ging maar half meer, en buiten in de regen de hef uithalen is ook niet zo interessant..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Zetor Super 50

Bericht door Allis-Chalmerske »

Dat maakt al direct een heel verschil zo zonder cabine, ga je die er later terug opzetten?. Hoe doet de motor het, draait die nu goed?
Dat zijn nog eens echte tandwielen die daar insteken, die zijn echt voor de eeuwigheid gebouwd.

Weet jij soms iets over een Zetor super 35 ? ik heb er onlangs een gezien, maar ik dacht dat je alleen een 25 en een 50 had. Ik ben niet zo op de hoogte van Zetors en ik vond dat wel een appart ding, dus maar direct een foto gemaakt. Of is dat niks speciaal?
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Tim »

Ja het maakt inderdaad veel verschil met of zonder cabine. Ik denk misschien voor de herfst en de winter dat ik ze weer ga opzetten, het is tenslotte een heel goeie cabine, en je hebt daar veel plezier in als je dan eens moet rijden :D

Een super 35 is in feite de eerste Zetor Super, die is gebouwd van 1955 tot 1960.
Vanaf 1960 tot 1968 werd de Super 50 gebouwd, deze had 50pk ipv 42,
8+2 versnellingen ipv de 5+1 op de super 35, en een dubbele koppeling.
De super 35 is dus gewoon de voorloper van mijn super 50..
Anders moet je maar eens die foto doorsturen naar mij ;)
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Plaats reactie