Nieuwe nummerplaten

Zoals velen aan den lijve ondervinden, is het niet altijd evident om aan de juiste documentatie te geraken bij de restauratie van onze oldies. Plaats hier uw scans of foto's van oude documenten die een ander van nut kunnen zijn, of schrijf hier uw eigen werkplaatshandleiding.

Moderator: Carl

oldtimerke
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 jan 2009, 12:46

Re: Nieuwe nummerplaten

Bericht door oldtimerke »

Ook hier weer niet te rap panikeren, Fergieman, naar het schijnt zou ook dit in de toekomst kunnen veranderen (als dat al niet gebeurd is): we zouden wel eens alle drie de formaten kunnen aanvragen...
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Nieuwe nummerplaten

Bericht door SFVke »

Hallo iedereen,

ik heb ook zoiets in die aard gehoord , misschien een agendapunt voor de volgende regering? Ik zie nog niet direct een lange europese plaat aan bv een smalspoortractor hangen, de plaat is bijna breder dan de tractor zelf :)

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Nieuwe nummerplaten

Bericht door Carl »

Ik verwijs nogmaals naar het het begin van het artikel dat ik eerder heb aangehaald. De keuze van de nummerplaat-soort zou bepaald worden tijdens de keuring. Met wat diplomatie moet het volgens mij wel lukken om de kleine plaat te verkrijgen.
http://www.bfov.be/index.php/nl/dossier ... mmerplaten
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Fergieman
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:37

Re: Nieuwe nummerplaten

Bericht door Fergieman »

Hoi Carl,

Maar wat als men de oldtimer laat keuren als landbouwtrekker, dan dien je eerst een plaat aan te vragen en pas dan dient men zich aan te bieden op de keuring.

Fergieman.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Nieuwe nummerplaten

Bericht door Carl »

Ja, ik heb dat ook gezien bij een vriend. Hij had eerst zijn platen, en dan pas naar de schouwing met de oldtimer. Het waren wel nog de oude platen; ik weet niet of daar iets aan verandert nu... :?:
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Plaats reactie