Hallo Wesley :
Het is in feite een (mechanische) Watt-regelaar.
Tekeningen ervan zijn te zien op de Simar-site: http://motoculteur-simar.fr
Op de keuze balk "Les Machines" en vervolgens op het rooster "T100" aan klikken
Vervolgens (links) "T100A" en het blauwe "catalogue des pièces détachées"
Tekeningen blz. 2 ; 3 ; 4
Die Watt-regelaar bedient een vlinderklep geplaatst tss. de carburator en de inlaatklep.
Let op : men heeft ook nog een "choke" klep (voor de carburator)
Op blz. 2 kan men het hefboompje zien (links op de tekening) voor het "instellen" v/d regelaar in functie v/d belasting.
M.O. voor de geinteresseerden : eens verder die tekeningen bekijken ; specifiek hoe de eindoverbrenging gebeurt !! ( worm - wormwiel ) !!!!!
Ook is die "boite" enorm groot voor die motor met een vermogen van 12-13 Pk.
Etienne.
Farmall Super FCDV
Moderator: Carl
Re: Farmall Super FCDV
Dag Etienne,
Bedankt voor de info. Het is inderdaad een zware overbrenging vooral als men de moderne machines bekijkt. Er moet daar iemand in Zwitserland een engelengeduld gehad hebben om alles uit te tekenen.
groeten,
Wesley
Bedankt voor de info. Het is inderdaad een zware overbrenging vooral als men de moderne machines bekijkt. Er moet daar iemand in Zwitserland een engelengeduld gehad hebben om alles uit te tekenen.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.