Farmall Super FCDV
Moderator: Carl
Farmall Super FCDV
Dag iedereen,
Na lang zagen heeft een neef van mij zijn eerste tractor mogen kopen: een Farmall Super FCDV. De tractor en eigenaar zijn nog groen achter hun oren maar we gaan daar verandering in brengen: de Farmall krijgt zijn originele kleur terug en mijn neef ga ik persoonlijk de stiel leren. Veel vinden we er niet van terug behalve volgende link: http://www.lestracteursrouges.com/fichi ... r_fc_d.htm
Alle info en tips over deze tractor is dus welkom. Er was mij verteld bij aankoop dat de motor stuk was: er zou een klep blijven hangen. Bij thuiskomst bleek er echter vuil in de tank te zitten waardoor het beestje geen eten kreeg. Na wat kuiswerk hebben we hem in gang getrokken en hij draaid als een zonnetje, de remmen werken, alle versnellingen gaan, hydrauliek ook dus wij zijn heel gelukkig ermee.
Spoorbreedte 105cm (kon dus op mijn remorqueje)
en met hydrauliek: ideaal om in den hof te werken:
groeten,
Wesley
Na lang zagen heeft een neef van mij zijn eerste tractor mogen kopen: een Farmall Super FCDV. De tractor en eigenaar zijn nog groen achter hun oren maar we gaan daar verandering in brengen: de Farmall krijgt zijn originele kleur terug en mijn neef ga ik persoonlijk de stiel leren. Veel vinden we er niet van terug behalve volgende link: http://www.lestracteursrouges.com/fichi ... r_fc_d.htm
Alle info en tips over deze tractor is dus welkom. Er was mij verteld bij aankoop dat de motor stuk was: er zou een klep blijven hangen. Bij thuiskomst bleek er echter vuil in de tank te zitten waardoor het beestje geen eten kreeg. Na wat kuiswerk hebben we hem in gang getrokken en hij draaid als een zonnetje, de remmen werken, alle versnellingen gaan, hydrauliek ook dus wij zijn heel gelukkig ermee.
Spoorbreedte 105cm (kon dus op mijn remorqueje)
en met hydrauliek: ideaal om in den hof te werken:
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Farmall Super FCDV
amaai mooi trekkertje
is een smalspoor dus zal wel zeldzaam zijn
van welk jaar? ik denk einde jaren vijftig ten jongste 61'
mvg jeroen
is een smalspoor dus zal wel zeldzaam zijn
van welk jaar? ik denk einde jaren vijftig ten jongste 61'
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Re: Farmall Super FCDV
proficiat aan jouw neef met zijn nieuwe aanwinst
Ik ben altijd blij om nieuwe restauratieprojecten te zien verschijnen
Groeten, Tim
Ik ben altijd blij om nieuwe restauratieprojecten te zien verschijnen
Groeten, Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: Farmall Super FCDV
Mooie aanwinst. Spijtig van dit walgelijk kleur.
Voorts, toch wat oppassen met dat motortje, want het zijn niet bepaald de beste motoren die IHC gemaakt heeft. Het gaat hier om een Franse Diesel-versie van een oorspronkelijk Amerikaanse IHC-benzine-motor.
Voor bijkomende informatie kun je terecht op http://vieilles.soupapes.free.fr/?page= ... per%20FC-D.
Klik ook eens op de knop [Documentations], want daar staat nog een pdf van een publiciteitsfolder.
Meer informatie vind je onder de tractor Farmall FCC. Daar staat onder de rubriek [Documentations] een hele reeks pdf-files met technische info: http://vieilles.soupapes.free.fr/?page= ... uper%20FCC
Ter info: FCC of FCD: F = Français, C is het basistype, nl. de Amerikaanse Farmall C, C = Carburator/D = Diesel.
V = Vigneron (wijngaard, dus smalspoor) / U = Utility (Europese versie, kleinere wielen, vooras onder de motor (ipv ervoor) en per definitie een breedspoor, lager zwaartepunt, ...
Voorts, toch wat oppassen met dat motortje, want het zijn niet bepaald de beste motoren die IHC gemaakt heeft. Het gaat hier om een Franse Diesel-versie van een oorspronkelijk Amerikaanse IHC-benzine-motor.
Voor bijkomende informatie kun je terecht op http://vieilles.soupapes.free.fr/?page= ... per%20FC-D.
Klik ook eens op de knop [Documentations], want daar staat nog een pdf van een publiciteitsfolder.
Meer informatie vind je onder de tractor Farmall FCC. Daar staat onder de rubriek [Documentations] een hele reeks pdf-files met technische info: http://vieilles.soupapes.free.fr/?page= ... uper%20FCC
Ter info: FCC of FCD: F = Français, C is het basistype, nl. de Amerikaanse Farmall C, C = Carburator/D = Diesel.
V = Vigneron (wijngaard, dus smalspoor) / U = Utility (Europese versie, kleinere wielen, vooras onder de motor (ipv ervoor) en per definitie een breedspoor, lager zwaartepunt, ...
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Re: Farmall Super FCDV
Carl, bedankt voor de info. Aan dat groene kleur gaan we iets doen. De tractor is van eind de jaren vijftig en op het eerste gezicht en gevoel bitter weinig uren.
groeten,
Wesley
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Farmall Super FCDV
Dit gaat een mooi projectje worden, ben benieuwd naar het vervolg
Allis-Chalmers FD3 '63
Re: Farmall Super FCDV
Ben net thuis van Nordhorn , het was een rotdag veel regen en modder . Er was een stand met smalspoor trekkertjes van IH , die van U stond er misschien ook tussen , het was te slecht weer om alles tot in detail te bekijken . Misschien zijn er van de club , die er waren met de bus-reis , die het wel hebben gezien. Groeten Monske
Re: Farmall Super FCDV
Hallo :
Tussen het blijven hangen v/e klep en vuil in de tank is er een zee van verschil !!!!
Het lijkt mij een prima basis om er iets heel mooi van te maken.
Aantal cilinders ?? ; Alternator; origineel ??
Was het een Belgische of Franse tractor ?
Etienne.
Tussen het blijven hangen v/e klep en vuil in de tank is er een zee van verschil !!!!
Het lijkt mij een prima basis om er iets heel mooi van te maken.
Aantal cilinders ?? ; Alternator; origineel ??
Was het een Belgische of Franse tractor ?
Etienne.
Re: Farmall Super FCDV
Dag Etienne,
De Farmall is een 4cilinder, het motortype is FD 123 en is helemaal hetzelfde als de Farmall Super FC-D. Er bestond ook een bezineversie en die ging door het leven als de FC-C. De tractor is gebouwd in Saint-Dizier.
We zijn ondertussen alles beginnen demonteren, de alternator gaat er ook uit, origineel zat er een dynamo in.
Mechanish is de tractor in orde, de boite zingt niet en schakelt heel soepel en zelfs de remmen werken heel goed. Wel gaan alle dichtingen vernieuwd worden.
groeten,
Wesley
De Farmall is een 4cilinder, het motortype is FD 123 en is helemaal hetzelfde als de Farmall Super FC-D. Er bestond ook een bezineversie en die ging door het leven als de FC-C. De tractor is gebouwd in Saint-Dizier.
We zijn ondertussen alles beginnen demonteren, de alternator gaat er ook uit, origineel zat er een dynamo in.
Mechanish is de tractor in orde, de boite zingt niet en schakelt heel soepel en zelfs de remmen werken heel goed. Wel gaan alle dichtingen vernieuwd worden.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Re: Farmall Super FCDV
En zo staat de Farmall er momenteel bij:
groeten,
Wesley
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.