Laatste Clubblad

Moderator: Carl

DieselKe
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 feb 2009, 20:23

Laatste Clubblad

Bericht door DieselKe »

Geachte,

vandaag bracht ik toevallig een bezoek een een stel oude vrienden, verzamelaars van Allgaier Porsche en ze lieten me het laatste clubblad zien. Zelf heb ik ook een Allgaier en zoek dan ook regelmatig op internet naar info en dergelijke.
Groot was mijn verbazing en teleurstelling over het artikel van Allgaier. Het artikel, daar kan ik nog mee leven, maar het feit dat de foto's zomaar van internet afgehaald of 'gepikt' zijn, dat vind ik toch maar schamel... Een club waarin er wellicht wel enkele verzamelaars zitten van Allgaier of Porsche, een club die jaarlijks naar Panningen gaat, busreizen naar collega verzamelaars organiseert... en maar niet eens de moeite doet of rondvraag doet naar foto's... nee, van internet afhalen is makkelijker...
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Laatste Clubblad

Bericht door Tim »

Het is ook niet altijd makkelijk om binnen een korte tijd (slechts 3 maanden voor het volgende boekje!) om snel even bij
iedereen foto's te gaan nemen. En bij het artikel van Allgaier is dit best wel moeilijk, want er zitten toch wel een paar redelijk
zeldzame modellen tussen die niet veel mensen hebben (ik denk maar aan de viercilinder?) en ze moeten dan nog in een deftige
staat zijn, een wrak op foto zetten heeft ook niet veel zin.
Respect voor diegene die altijd maar artikels kan blijven maken. Desnoods een met een foto van internet, liever dan geen artikel.
Soms is er gewoon geen ander alternatief, kijk maar naar de foto van de Ivel tractor, die kan je waarschijnlijk niet in België fotograferen.
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Laatste Clubblad

Bericht door Carl »

Het artikel, daar kan ik nog mee leven, maar het feit dat de foto's zomaar van internet afgehaald of 'gepikt' zijn, dat vind ik toch maar schamel...
Geachte,

Je mag gerust wat artikels samenstellen en schrijven, hoor! Wij vragen al jaren inbreng en medewerking aan onze leden, maar daar komt weinig reactie op.
... niet eens de moeite doet of rondvraag doet naar foto's... nee, van internet afhalen is makkelijker...
Idem voor de foto's. We krijgen amper materiaal voor de rubriek 'Uw foto in ons blad'.
Verleden jaar, voor de artikelreeks over Fendt, ben ik anderhalve dag op pad geweest om foto's te maken, en heb ik een minimaal honderd kilometer verreden. Eén enkel lid, nog wel uit Wallonië, heeft spontaan foto's aangeboden, die ik dan ook met plezier in het artikel heb verwerkt. De rest kwam ook van het internet, uit boeken en uit brochures.
Nu is het de beurt aan Ford. Tot nutoe zijn het ook zo'n foto's, en ik ben niet meer van plan om nog veel tijd en km's daar aan te spenderen. Tenslotte schrijven wij ook maar 'pro deo', in de hoop daar een aantal mensen mee plezier te doen. Blijkbaar wordt dit niet overal gewaarderd...

PS: Je mag je altijd presenteren als fotograaf (aan dezelfde condities als die van ons).
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Laatste Clubblad

Bericht door Allis-Chalmerske »

Misschien kun je hier op het forum een topic maken waarin je de vraag kan stellen of er niemand wat foto's heeft van dat merk of die tractor? Er zijn toch wel meer mensen die af en toe eens op het forum kijken, als die dan toevallig zo'n foto hebben is die ook snel bij jou.

mvg,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: Laatste Clubblad

Bericht door Pieter »

Nu is het de beurt aan Ford.
Moest je foto's nodig hebben van een fordson power major, wil ik altijd enkele foto's van die van mij bezorgen. En moest je foto's nodig hebben van een "raised pto" kan ik je die ook bezorgen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Laatste Clubblad

Bericht door Tim »

Pieter,

met die raised pto bedoel je daarmee de live pto van een major?
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Laatste Clubblad

Bericht door simar »

Hallo Pieter en Tim :

Ik ben van nature leergierig en door ouderdom vergeetachtig ...

Wat is een " raised pto " of (eventueel) een live pto ????

Etienne.
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: Laatste Clubblad

Bericht door Pieter »

Tim schreef:Pieter,

met die raised pto bedoel je daarmee de live pto van een major?
Nee, de raised pto is een optie die je vroeger kon kopen. Dit is een reductiekast die op de cardan gemonteerd is en een lager toerental uitgeeft, omdat de cardan blijkbaar te vlug draait voor sommige toepassingen. Voordeel is ook dat je de cardan kan in en uitschakelen op de reductiekast zelf, en niet iedere keer de hydroliek moet uitschakelen om de cardan stil te leggen.

De "live pto / power take off" wil zeggen dat de tractor een dubbele embrayage heeft.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Laatste Clubblad

Bericht door Carl »

Hallo Pieter,

Laat maar komen, die foto's. Komen aan de beurt in deel 3: Ford 8N, Ford NAA, de series 600, 700, 800 en 900, alsook de series 2000, 4000 en 6000 voor de Amerikaanse tractoren. Verder, voor de Engelse tractoren, de Fordson Dexta, Power Major, Super Dexta en Super Major.
Daarna, in deel 4, komen de universele fel blauwe Ford's met witte wielen en spatborden.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: Laatste Clubblad

Bericht door Pieter »

Ik zal dit weekend foto's nemen en doorsturen.
Plaats reactie