Allis-Chalmers FD3

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

de plannen zijn veranderd, de beugel komt er niet op. De motor start steeds beter en beter alleen dat de starter niet snel genoeg rondgooit, je hoort dat de motor wel wil maar net niet genoeg heeft om aan te springen, dus nu ga ik de starter op 9volt laten zetten zodat deze sneller draait. Als ik hem aansleep, springt ie direct aan van het moment dat de wielen ronddraaien. Vrijdag ben ik naar de keuring geweest alles was goed behalve dan dat de trekhaak er nie opstond en nu hebben ze op mijn papieren gezet dat ik niks mag slepen :evil: , nu moet ik ook nog een keer terug gaan om mijn trekhaak te laten keuren. Tip: als je naar de keuring gaat vergaat je trekhaak dan niet!!!

(nummerplaathouder en buis van de flikkerlamp worden nog geverfd)
Bijlagen
Afb0258.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Deutz »

Hallo,

Ik denk dat ze een beetje een willekeur hebben op de keuring, van mijn Hanomag hebben ze nooit gekeken en toch mag hij trekken, van de Deutz hadden ze de sleepgegevens niet (D40L heeft nooit bestaan volgens hen) maar ik ging mogen trekken als ik iedere 3maanden een nieuw keuringsbewijs ging betalen. Gelukkig heeft Gaspart een brief met handtekening gestuurd en eindelijk maar met tegenzin van de chef hebben ze het moeten goedkeuren.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

ja zo is het, ik had nog een een oud keuringsbewijs met alle maten en gewichten opstaan dus ze hebben nog niet eens iets moeten opzoeken alle gegevens hebben ze al ze moesten alleen maar invullen dan was het toch een kleine moeite om het sleepgewicht ook effe in te vullen volgens mijn oude gegevens heeft die dan een MTM van 7000kg - eigengewicht (1410kg) mag die nog 5590kg slepen. dat weten ze toch ook dat je altijd iets aan een tractor gaat hangen, waarom heb je er anders een?
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Tim »

lol, ik mag 8000kg slepen :D
van maten en gewichten wisten ze niet veel op de keuring bij mij.
ze vroegen als het een grote of kleine tractor was. Kheb gezegd een kleine en boef,
8000kg op het papier... Khad beter gezegd dat het een grote was, dan mocht ik
misschien wel een MTM van 40 ton hebben :D

ach ja keuringen, altijd spannend hoe het eraan toe gaat..
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Deutz »

Hallo Tim,

Tis inderdaad altijd spannend op de keuring, precies of je meedoet met de lotto :lol: , de Hanomag heeft een MTM van 7ton, de Deutz 25ton en ben benieuwd wat ze van de Güldner gaan weten (ik ga wel mijn maaibaar thuislaten) .

mvg,

Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door simar »

Hallo ;

Gino Timperman (Houthem ; Comines ) is met zijn prachtige gerestaureerde Guldner G40S van 1963 (zie OTC kalender)
naar de keuring van Moeskroen geweest.
Geen enkel probleem (maar ik weet niets over sleepgewicht ; enz...)

Achter de bestuurderszetel heeft hij een houten bank gemaakt met metalen voetsteunen.
Passagiers kijken wel naar achter!!
Het schijnt dat men dat origineel kon krijgen ; prachtig met de letters Guldner in het hout gebrand.
Met het mooie weer doet hij iedere avond een toertje ( na 7 !! jaar restauratie ; de ontlading !!!!!)
Te bewonderen op 15 Augustus.

P.S. Gino is perfect tweetalig en heeft ervaring en connecties in de retauratie van Guldner.

Etienne.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

@Tim: van de MTM moet je wel nog het eigengewicht aftrekken, anders zou ik ook 7 ton sleepgewicht mogen hebben

na inspanning komt ontspanning, vandaag hebben we het koren afgedaan voor de oogstfeesten hier bij ons. onze ferguson hing aan de pikbinder waar anders een fiatje 211r aan hangt die alle fors nodig heeft om dat ding vooruit te slepen omdat dat op het wiel aangedreven is, geen enkel probleem dus voor onze ferguson.
Bijlagen
Afb0260.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Deutz »

Hallo Simar,

Kan het zijn dat Güldner G40 van Gino in Bossuit stond? Ik heb daar een G40S gezien met een bankje achteraan en is inderdaad erg mooi gerestaureerd, het was voor mij de moment om hem eens serieus te bestuderen.

mvg,

Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door simar »

Hallo Deutz :

Dat zou kunnen; ik zal het hem eens vragen.
Hij komt mij regelmatig eens bezoeken in mijn " werkplaats " in het landelijke Houthem.

Etienne.
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door guido »

Hallo

De Guldner in Bossuit is van Frans Ghequiere uit Kluisbergen,zijn trekker heeft ook op de OTC kalender gestaan.

groeten Guido
Plaats reactie