Allis-Chalmers FD3

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Carl »

Dat "Fiatje 211", zoals je het zelf noemt, Allis-Chalmerske, was het dit dat te zien was in Bossuit? Mooi trekkertje in ieder geval.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

nee, daar is ie niet geweest. deze is het:
Bijlagen
64513-211r-fiat.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door simar »

Hallo :

Dat " Fiatje 211R " ; te zien in Bossuit ; is dat niet van Erik Liagre van Outrijve ? (zie OTC kalender 2005)

Inderdaad Frans Ghequiere uit Kluisbergen heeft een Guldner G40, die te zien is in de OTC kalender 2008.
Voor de "kenners" ; wat is het verschil tss een G40 en een G40S? (S van Snellgang ?)
Die 2 trekkers van Frans en Gino vormen samen een zeer mooi gerestaureerd duo ( voor wanneer een trio ???)

Etienne.
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Deutz »

Hallo Simar,

Zoals het er nu naar uit ziet gaat het trio voor volgend jaar zijn. Het verschil tussen de G40 en G40S zit hem in de topsnelheid, de standaard versie loopt iets van 25km/h, de s versie loopt standaard 33km/h. Doordat ik met R36 zit ipv R28 ligt die snelheid nog hoger maar is de remwerking minder. Ik had nog R38 liggen van Deutz en die gingen ook (de boite is dezelfde als van de Deutz 06 serie) maar het gaat nu al rap genoeg en te rap in de zone 30 :lol:

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

gisteren voor de eerste keer met de AC na een treffen geweest! :D allé het waren maar de oogstfeesten hier in de buurt (die wij mee organiseren) , maar hij had toch veel bekijks. volgende zondag ga ik ermee naar Voort-Borgloon, dat is dan alweer het laatste treffen voor ons waar we naartoe kunnen gaan met de tractor :cry:
hier de link met foto's (ik had zelf gaan tijd om foto's te maken)

http://picasaweb.google.com/TractorFoto ... Diepenbeek#
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

afgelopen zondag, (1 augustus) zijn we met onze nieuwe combinatie naar het tractortreffen in Voort-Borgloon geweest. nu kunnen we er 3 opladen + onze 9005, die rijdt voorop. :D
Met de DX kunnen we tegen een dikke 40KM/u over de baan vlammen, dat gaat beter vooruit dan met de oldtimers over de weg te rijden ;)

hier zijn foto's van het treffen voor de geïnteresseerden: http://picasaweb.google.com/TractorFoto ... /VOORT2010# (foto's zijn niet door mij gemaakt)

Het Allis-chalmertje wilt nog altijd niet zelfstandig starten als ie koud is, als ie warm is wel, maar daar heb ik ondertussen wat op gevonden, meer hierover volgt...
Bijlagen
deutzdieplader2IMG_7909.jpg
deutzdiepladerIMG_7910.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Tim »

Dat is pas een mooi getrek,
een vette DX (nog maar herspoten?) en ne mooie dieplader!
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

ja de DX is nog maar net gespoten, nu binnenkort nog de velgen, en er komt nog een ramp aan de dieplader. (een paar weken terug was deze dieplader nog een camionoplegger) ik denk dat we eens moeten gaan uitkijken voor een oude caravan of een schaftwagen om een woonwagen van te maken, dan kunnen we pas écht naar de shows gaan :D
Allis-Chalmers FD3 '63
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door guido »

Dat is inderdaad een mooie combinatie,kom je daarmee naar het oldtimer festival in Heule?Heb je dat zelf omgebouwd,het is zeker moeilijk om zelfbouw te laten keuren? In Panningen waren er veel eigen constructies voor het vervoer van traktoren,ik heb de indruk dat ze niet streng zijn in Nederland.

mvg Guido
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

deze wagen is niet gekeurd, de hals die anders op de camion ligt is eraf gedaan en er is een dissel aangezet, het was anders een oplegger maar deze is voor eigengebruik en niet voor derden dus hoeft die niet gekeurd. hoeveel boeren rijden er niet met camionbakken als kipwagens.
Allis-Chalmers FD3 '63
Plaats reactie