Dag Laurens,
Ik vermoed dat de lagers van uw Deutz wat speling hebben, in het slechtste geval zijn de tanden een beetje afgeschuint.
groeten,
Wesley
Allis-Chalmers FD3
Moderator: Carl
Re: Allis-Chalmers FD3
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Allis-Chalmers FD3
oei laurens wat heb ik daarstraks gezien, verkoop je de Allis
zeker een plaats gebrek
http://nl.kapaza.be/limburg/allis-chalm ... 514345.htm
mvg jeroen
zeker een plaats gebrek
http://nl.kapaza.be/limburg/allis-chalm ... 514345.htm
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Allis-Chalmers FD3
Ow dat je dat zo snel opgemerkt hebt
Ik ga hem inderdaad verkopen, niet vanwege plaatsgebrek (wat we ook wel hebben
), maar omdat ik ben aan het uitkijken voor een grotere. De Allis is eigenlijk goed genoeg voor mij maar ik wil iets rond de 60pk liefst een met cabine of waar een cabine op kan. Ik heb er al veel gezien maar nog geen die mij echt aanstond. en omdat ik toch maar met één tegelijk kan rijden ga ik de Allis-Chalmers maar wegdoen. En ik heb ook nog een Hanomagje om als "echte" oldtimer te houden. Dus nog een bijkopen zou te gek zijn.
Ik heb voor expres een hoge prijs erop gezet zodat die niet gekocht wordt om door te verkopen en winst op te maken. Ik wil dat deze naar een liefhebber gaat die kennen de waarde ervan en dan is de prijs nog bespreekbaar.
Dus voor de geïnteresseerden, je mag altijd eens komen kijken


Ik heb voor expres een hoge prijs erop gezet zodat die niet gekocht wordt om door te verkopen en winst op te maken. Ik wil dat deze naar een liefhebber gaat die kennen de waarde ervan en dan is de prijs nog bespreekbaar.
Dus voor de geïnteresseerden, je mag altijd eens komen kijken

Allis-Chalmers FD3 '63
Re: Allis-Chalmers FD3
Ik weet wat jij wilt: een Super 50 (met luxe cabine
)
Nee serieus, naar wat ben je zo wat aan het zoeken?
groeten, Tim

Nee serieus, naar wat ben je zo wat aan het zoeken?
groeten, Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Allis-Chalmers FD3
Er is hier iemand bij mij in de buurt die in tractoren handelt en die wilde m'n allis-chalmers wel overnemen als ik die inruilde op een andere tractor bij hem. Dan had ik een inruilwaarde van 3000euro voor mijn Allis en moest ik nog een bedrag bijleggen. Nu is het probleem dat de tractor die ik wil, lang geen 3000 euro waard is.
owja, dat was een Fendt favorit 3S met vierkante neus in ongerestaureerde, zeg maar bijna verwaarloosde toestand.
owja, dat was een Fendt favorit 3S met vierkante neus in ongerestaureerde, zeg maar bijna verwaarloosde toestand.
Allis-Chalmers FD3 '63
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Allis-Chalmers FD3
Hallo,
Ondanks allerlei toestanden heb ik de AC toch nog altijd in mijn bezit. Ik heb er ook nog een "dakje" opgebouwd. Dit staat met 6 schroeven vast en is demonteerbaar.
Onlangs zijn we in het bezit gekomen van een grote caravan, waarmee we naar treffens willen gaan. Dit betekent dus over de baan rijden met de oldtimers. We zijn 1 keer met een groepje van 4 tractoren naar een treffen gereden. Ik reed met de AC, maar deze loopt met volgas 2500tr/min 17km/u. Dit betekent dus dat ik bijna constant volgas moet geven om vooruit te komen en de andere heel erg moeten opletten of ik wel kan volgen. Het motortje is nu redelijk en dat wil ik liever zo houden, lang onbelast met veel gas rijden is alles behalve gezond voor hem. Nu zat ik erover te denken om er een snelgang op te bouwen, ik heb al veel horen vertellen over de tandwielen om te wisselen van een bepaalde versnelling zodat deze groter wordt(vb: 1:1.5 wordt dan 1.5:1). Een andere optie, volgens mij de betere optie, is om een ander kroon en pignon er in te steken. Het is een ZF-bak+achteras dus ik denk wel dat er onderdelen uit andere ZF-assen uitwisselbaar zijn.
Heeft iemand hier al ervaring mee, met een snelgang inbouwen? Ik had graag eens wat meningen hier over gehoord.
Hier is nog een foto van m'n "dakje". Ik denk dat ik het bovenste stuk van de deur vastlas aan de voorruit en er een klapvenster van maak, dan kan ik met de voorruit open rijden in de zomer. groeten,
Laurens
Ondanks allerlei toestanden heb ik de AC toch nog altijd in mijn bezit. Ik heb er ook nog een "dakje" opgebouwd. Dit staat met 6 schroeven vast en is demonteerbaar.
Onlangs zijn we in het bezit gekomen van een grote caravan, waarmee we naar treffens willen gaan. Dit betekent dus over de baan rijden met de oldtimers. We zijn 1 keer met een groepje van 4 tractoren naar een treffen gereden. Ik reed met de AC, maar deze loopt met volgas 2500tr/min 17km/u. Dit betekent dus dat ik bijna constant volgas moet geven om vooruit te komen en de andere heel erg moeten opletten of ik wel kan volgen. Het motortje is nu redelijk en dat wil ik liever zo houden, lang onbelast met veel gas rijden is alles behalve gezond voor hem. Nu zat ik erover te denken om er een snelgang op te bouwen, ik heb al veel horen vertellen over de tandwielen om te wisselen van een bepaalde versnelling zodat deze groter wordt(vb: 1:1.5 wordt dan 1.5:1). Een andere optie, volgens mij de betere optie, is om een ander kroon en pignon er in te steken. Het is een ZF-bak+achteras dus ik denk wel dat er onderdelen uit andere ZF-assen uitwisselbaar zijn.
Heeft iemand hier al ervaring mee, met een snelgang inbouwen? Ik had graag eens wat meningen hier over gehoord.
Hier is nog een foto van m'n "dakje". Ik denk dat ik het bovenste stuk van de deur vastlas aan de voorruit en er een klapvenster van maak, dan kan ik met de voorruit open rijden in de zomer. groeten,
Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63